Budowanie zespołu i komunikacja

W czasach dużej niepewności i wciąż zmieniającego się otoczenia, rosnącej konkurencji, zalewie informacji, dotychczasowy model przywództwa bazujący na liderze okazuje się niewystarczający do stawienia czoła wymaganiom rynku. Coraz istotniejszą kwestią staje się zmobilizowanie pracowników do wypracowywanie wspólnych rozwiązań, podejmowania decyzji i wyzwań. Skuteczny lider staje się więc połączeniem specjalisty od stosunków międzyludzkich ze specjalistą od efektywności. Ludzie najczęściej nie lubią być „zarządzani”, wolą być „prowadzeni” do wspólnego celu. Jest to o wiele skuteczniejsze podejście, oznacza to dla menedżerów przełożenie ciężaru z kontroli i nadzorowania na współpracę i komunikację, czyli bycie bardziej liderem niż menedżerem-zarządcą.

Budowanie zespołu a leadership

  • rola lidera
  • poziomy motywowania pracowników
  • rola postaw i wartości
  • techniki konstruktywnej komunikacji
  • rola zaufania
  • zasady rozwiązywania konfliktów
  • zespół jako system
  • charakterystyka najlepszych zespołów
  • czynniki wpływające na efekty i pozytywne nastawienie
  • metaumiejętności a efektywne osiąganie celów

Korzyści

  • dowiesz się dlaczego Twoje rozwiązania i decyzje choć słuszne, okazuję się często nieskuteczne
  • poznasz skuteczne sposoby motywowania pracowników i rozwiązywania konfliktów
  • dowiesz się dlaczego czasem tak trudno jest o zmianę i jak można „pokonywać” opór
  • dowiesz się co to są blokady komunikacyjne
  • zrozumiesz działanie firmy i zespołu jako systemu wzajemnych oddziaływań
  • dowiesz się  w jaki sposób działają najlepsze zespoły

Ponieważ każda firma ma swoją specyfikę działania i kulturę zarządzania, nie proponujemy gotowych rozwiązań, ostateczny kształt warsztatów powstaje w porozumieniu z Klientem.

Chcesz wiedzieć więcej, napisz


Reklamy